SLS och BLF webinar: ”Sveriges Covid-19-strategi – de 8 första månaderna”. 30 september kl. 12.00-13.00 via Zoom.

SLS webinar: Sveriges Covid-19-strategi – de 8 första månaderna

Svenska Barnläkarföreningen i samarbete med Svenska Läkaresällskapet bjuder in till webinar ”Sveriges Covid-19-strategi – de 8 första månaderna” som äger rum den 30 september kl. 12.00-13.00 via Zoom.
Länk till inbjudan på SLS hemsida
Sverige valde en annan Covid-19-strategi än många andra länder. Bland skillnaderna finns hur olika delar av sjukvårdssystemet svarade på pandemin, men också Sveriges grundlag som reglerar ansvarsfördelningen mellan staten, regionerna och kommunerna. Sverige behöll också öppna grundskolor.I en vetenskaplig artikel publicerad i tidskriften Acta Paediatrica, presenterar Jonas F Ludvigsson, en detaljerad tidslinje för hur Sverige hanterade Covid-19 under de första åtta månaderna 2020.

MEDVERKANDE: Jonas F Ludvigsson, Barnläkare och professor
MODERATOR: Göran Stiernstedt, infektionsläkare. Medlem av Sveriges Corona-kommission.

TID & DATUM: Onsdag den 30 september, kl. 12-13
ANMÄLAN: https://zoom.us/webinar/register/WN_-3ceZctCRXW5ByeH22_Fyg
KONTAKTPERSON: Jonas F Ludvigsson jonasludvigsson@yahoo.com
ARRANGÖRER: Svenska Barnläkarföreningen i samarbete med Svenska Läkaresällskapet