Svenska Barnläkarföreningens webinarserie våren 2023

Program & medverkande

Svenska Barnläkarföreningen (BLF) har under det senaste året haft en serie regelbundet återkommande webinarier där BLF med hjälp av sina delföreningar och andra samarbetspartners belyser aktuella barnmedicinska ämnen.

Nu har BLF glädjen att presentera programmet för vårterminen 2023. Varmt välkomna!

Webinarierna hålls första tisdagen varje månad kl 12.15-13.00.

Tisdag 4 april föreläser Cecilia Berger, biträdande överläkare, vid Amelmottagningen på Södersjukhuset i Stockholm, ”Om könsstympade unga”.

Vårens program:
7/2 – Om läkemedelsstudier hos barn
7/3 – Om hälsoundersökning av barn placerade i samhällsvård
4/4 – Om könsstympade unga, Cecilia Berger, biträdande överläkare, vid Amelmottagningen på Södersjukhuset i Stockholm
2/5 – Om långvarig smärta hos barn, Eva Gåve, leg fysioterapeut, spec i pediatrisk fysioterapi, Uppsala universitet och Philipp Mittermaier, bitr överläkare, Barnsmärtenheten, Astrid Lindgrens Barnsjukhus
13/6 -Om de nya läkemedlen vid cystisk fibros, Christina Krantz, Överläkare, CF-centrum, UAS

KONTAKTPERSON: Henrik Arnell, BLF, henrik.arnell@regionstockholm.se
ARRANGÖRER: Svenska Barnläkarföreningen i samarbete med Svenska Läkaresällskapet.

Anmäl dig här

(Går att anmäla sig till alla tillfällen samtidigt)

Se inspelningar av tidigare webinarier via denna länk

2023-02-07 av webmaster